Görenler gözlerini ovuşturdu!

1980’den 2003’e Kadar Üretilen İlk Nesil Fiat Panda, Radikal Bir Dönüşüm Geçirdi

1980’den 2003’e kadar üretilen ilk nesil Fiat Panda, ferahlık ile pek de anılmayan bir araçtı. 3,41 metre uzunluğunda, 1,49 metre genişliğinde ve 1,43 metre yüksekliğindeki bu araç, sade bir tasarım ve işlevselliğiyle bilinen bir şehir arabasıydı. Ancak İtalyan meraklı ve tamirci Andrea Marazzi’nin yarattığı şey, sınırları zorluyor. Pandino adlı küçük kasabada Panda sahiplerinin bir toplantısında, Marazzi, kendi versiyonu olan sadece 50 santimetre genişliğinde bir modeli tanıttı.

Marazzi, gövdeden neredeyse tüm merkezi kısmı çıkararak ilginç bir tasarım yarattı. Araç hala hareket edebiliyor ancak kamu yollarında kullanılmak için uygun değil. Aracın homologe edilmemiş ve tescil edilmemiş olduğunun altını çizmek gerekir.

Aracın ön kısmı ciddi şekilde değişti. Genişlik sınırlı olduğundan, merkezi far aracın yüzünde hakimken yanlara sinyaller yerleştirildi. Ön tampon ölçülere göre yeniden ayarlandı ve minyatür kaput, yeni silüete zarif bir şekilde uyum sağlıyor. Ön cam, klasik bir otomobil camından ziyade denizaltı penceresini andırırken, tavan rafları ise hala mevcut ve ulaşılması kolay durumda.

Sürüş elektrikli çünkü benzinli motor bu kadar küçük bir alana sığmazdı. Aracın elektrikli motoru 24 voltluk bir scooter motorundan alındı ve araca 15 km/s hıza kadar izin veriyor. Kabinde minyatür bir direksiyon simidi, gaz pedalı ve orijinal gösterge panelinin bir parçası bulunuyor. İç mekan sadece 30 cm genişliğinde ve Andrea’ya özel olarak uyarlanmış durumda.

Bu radikal dönüşüm hem gülümsemelere hem de hayranlıkla karşılanıyor ancak günlük kullanım için uygun değil. Araç genellikle özel mülklerde kullanılıyor ve çapraz rüzgarlara karşı hassasiyeti nedeniyle bir refakatçi eşliğinde kullanılıyor.

İlk nesil Fiat Panda’nın dört milyondan fazla üretildiği biliniyor ve bugün klasik araç meraklıları arasında popülerliğini koruyor. İtalya ve Avrupa’nın çeşitli yerlerinde sahipleri araçlarını sergileme fırsatı buluyorlar ancak Marazzi’nin yarattığı bu özel versiyon, şimdiye kadar görülen en etkileyici modifiye araçlardan biri olarak dikkat çekiyor.

Related Posts

Kuşadası ve Didim rekora koşuyor!

Tarihi ve kültürel değerlerinin yanı sıra denizlerinde mavinin eşsiz tonlarının hakim olduğu Didim ve Kuşadası, her sezon binlerce turiste ev sahipliği yapıyor. Bu iki turizm bölgesinin önemli özelliklerinden biri sahip oldukları mavi bayraklı …

Markette zam, tarlada isyan

Meyveyi don, üreticiyi fiyat vurunca ürünler bu yıl yok pahasına gidiyor. Üreticide karpuzun kilogram fiyatı 1 TL’ye, domatesin ise 3 TL’ye kadar düşerken, tarlada zararına hasat başladı.

Kuzey Kore’de tatil köyü açıldı: İlk ziyaretçileri bakın nerden!

BBC’nin haberine göre, Kuzey Kore’nin sahil beldesi Wonsan Kalma bu hafta ilk Rus turist grubunu ağırladı. GÜNDE 24 SAAT ÇALIŞIYOR BBC Verify’ın uydu görüntüleri, iç belgeler ve uzmanlar ve eski Kuzey Koreli yetkililerle yapılan röportajları içeren …

NVIDIA hissesi tarihte bir ilke imza atarak rekor seviyeye yükseldi

Hisse, Microsoft ve Apple gibi dünya devlerini geride bırakmayı başardı

Resmi Gazete’de yayımlandı: Altın alımında ödeme yöntemleri değişti!

İşlenmiş kıymetli madenlerin ithalatında yeni döneme girildi. Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeyle ödeme yöntemlerine ilişkin kapsam genişletildi. Uygulama, ithalat süreçlerinde yeni kurallar getirecek.

Bakan Kacır’dan ‘Grok’ programına başlatılan soruşturmayla ilgili açıklama

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Ankara Cumhuriyet Başsavcılığınca sosyal medya platformu X’in yapay zeka uygulaması “Grok” programıyla ilgili başlatılan soruşturmaya ilişkin, “Yapay zekanın beslendiği veri setleri ve çalışma prensibini oluşturan algoritmalar belirsiz oldukça, insanlık bu tip sorunları çok daha fazla görecek. Bu, sadece Türkiye ile ilgili bir mesele de değil, bütün dünyada konuşulan, tartışılan bir mesele. Ümit ediyorum ki küresel düzeyde bir uzlaşma sağlanır.” dedi.