Kariyer planlamasında parayı değil kişisel gelişimi önemsiyorlar

MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Araştırması: Özel Yetenekli Öğrencilerin Kariyer Gelişimleri İncelendi

Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen ‘Ortaöğretim Kademesindeki Özel Yetenekli Öğrencilerin Kariyer Gelişimlerinin İncelenmesi Araştırması’ sonuçları açıklandı. Mart ayında 81 ildeki BİLSEM’lerde proje üretim ve yönetimi programında eğitim gören 2 bin 21 özel yetenekli öğrencinin katıldığı ankete dayalı araştırma, öğrencilerin kariyer seçimleri, tutumları ve sağlıklı kariyer planlamaları üzerine önemli bulgular ortaya koydu.

YENİ BİLGİLER VE BAKIŞ AÇILARI ORTAYA KONDU

Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin %75,3’ü kariyer planlamasında maddi kazancı öncelikli bir amaç olarak görmüyor; %84,5’i ise kişisel gelişimlerini ön planda tutuyor. Aynı zamanda öğrencilerin %72,5’i kariyerlerini erken aşamalarda planlamanın hedeflerine ulaşmada etkili olduğuna inanıyor. BİLSEM’lerdeki öğrenciler, kariyer hedeflerinde bilimsel veya sanatsal yeniliklere katılımın önemine vurgu yapıyor. Araştırmada, öğrencilerin kariyer hedeflerini belirlerken topluma yeni bir bakış açısı sunmanın da önemli olduğu belirtildi.

ATÖLYE ÇALIŞMALARI YETENEKLERİ GELİŞTİRİYOR

Araştırmaya göre, öğrencilerin çoğu BİLSEM atölye çalışmalarının yeteneklerinin gelişmesine yardımcı olduğunu belirtti. %70,2’si atölye çalışmalarının kariyer kararları alırken faydalı olduğunu düşünürken, merkezlerdeki proje üretimi sürecinin kariyer gelişimlerine ve karar alma süreçlerine katkı sağladığını vurguladı. Ayrıca araştırmada, ortaöğretim kademesindeki özel yetenekli öğrencilerin çoğunun toplumsal sorunlara yaratıcı çözümler getirebilecekleri alanlara ilgi gösterdikleri ortaya çıktı.

Related Posts

İOKBS (BURSLULUK SINAVI) SONUÇ TARİHİ MEB | 2025 Bursluluk sınav sonuçları ne zaman açıklanacak? İOKBS Bursluluk sınav sonuçları nasıl öğrenilir? Sonuç sorgulama ekranı bilgisi!

Bursluluk sınav sonuçları MEB.gov.tr için adayların gözü kulağı yapılacak resmi açıklamalara çevrildi. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı 27 Nisan 2025 tarihinde tamamlandı. 5, 6, 7, 8, Hazırlık Sınıfı, 9, 10, 11’inci Sınıfların katılım sağladığı İOKBS sonuçları puan hesaplamasında, her test için yanlış cevap sayısının üçte biri, doğru cevap sayısından çıkarılarak geçerli cevaplara karşılık gelen ham puanlar bulunacak. Böylece her öğrenci için dört ayrı ham puan hesaplanacak. Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler 2025 İOKBS netleri, MEB tarafından değerlendirilecek. Peki, bursluluk sınav sonuçları ne zaman açıklanacak, nasıl öğrenilir? 2025 İOKBS sonuçları açıklandı mı? İşte, MEB 2025 bursluluk sınav sonuç tarihi ve konu hakkında ayrıntılı bilgiler.

Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi’ne yeni rektör

Yaklaşık 10 yıldır rektörlük görevinde bulunan Prof. Dr. Rümeyza Kazancıoğlu’nun görevden ayrılmasından sonra Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi rektörlüğüne uzun yıllardır kurumda çeşitli görevler üstlenen Prof. Dr. Adem Akçakaya getirildi.

LGS sınavı ne zaman? 2025 MEB LGS sınav tarihi

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından her yıl düzenlenen Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavı, milyonlarca öğrencinin geleceğini belirleyen önemli bir adım. 2025 yılı için LGS’ye hazırlanan öğrenciler ve veliler, “LGS ne zaman yapılacak?” sorusunun cevabını merak ediyor. Peki, 2025 LGS sınavı ne zaman yapılacak?

İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı (İOKBS) sonuçları açıklandı mı? 2025 MEB İOKBS sınavı sonuçları ne zaman açıklanacak?

Bursluluk sınavı sonuç duyurusuna yönelik bekleyiş devam ediyor. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yayımlanan 2025 sınav takvimiyle birlikte bursluluk sınavı sonuç tarihi de belli oldu. Peki, İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı (İOKBS) sonuçları açıklandı mı? 2025 MEB İOKBS sınavı sonuçları ne zaman açıklanacak?

MEB’in ortaokul hamlesi: İmam hatiplere sınavla öğrenci çekme

Bazı imam hatip liselerinin bünyesindeki ortaokullara sınavla öğrenci almasına tepki gösteren Eğitim-İş İstanbul 2 Nolu Şube Başkanı Kadir Toruş, “İmam Hatiplere daha fazla öğrenci çekme gibi bir algı yaratma çabası içerisindeler” dedi.

Diyarbakır’da Filistinli Çocuklar İçin Yardım Kampanyası Düzenlendi

Diyarbakır’da Filistinli çocuklara destek için yardım kampanyası düzenlendi DİYARBAKIR – Diyarbakır’ın Kayapınar ilçesi Mimar Sinan Ortaokulu öğrencileri Filistinli çocuklara destek için yardım kampanyası düzenledi. Mimar Sinan Ortaokulu …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir